Nederland kent met zo'n 4300 supermarkten de unieke situatie dat iedereen op korte afstand boodschappen kan doen. Elke dag doen vier miljoen mensen hun boodschappen in de supermarkt. Dit is vooral te danken aan het feit dat de consument andere keuzes maakt en niet bezuinigt op eten en drinken. Ook nu kiest de supermarktklant vaker voor gemak. De supermarkten spelen hierop in door een gemaksassortiment aan te bieden. De hybride consument zorgt voor blurring van food retail en food serviceconcepten.

Met de veranderende behoefte van de consument veranderd de inrichting van de supermarkt. Meer ruimte voor verse producten. Dit betekent een constante beweging in het veranderen van de supermarkten.

Of het nu een nieuwbouw supermarkt betreft of een totale verbouwing van een bestaande supermarkt, Cooltrace is verantwoordelijk voor het installatiewerk van de koel- en vriesmeubelen, de CV en electra werkzaamheden. Aan het einde van een project zijn wij aanwezig bij het in bedrijf stellen.

Een supermarkt die veranderd moet worden kan niet lang zijn deuren sluiten. Tussen het leeghalen van de schappen tot en met de heropening zit vaak niet meer dan 2,5 week. Met het voorbereidende werk in onze eigen hal duurt een opdracht vaak zo’n 3 weken.